hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| پیشنهاد سه معبر مهم مشهد برای نام‌گذاری به نام سپهبد شهید سلیمانی

خراسان رضوی| پیشنهاد سه معبر مهم مشهد برای نام‌گذاری به نام سپهبد شهید سلیمانی

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری جلسه کمیته نام‌گذاری معابر شهری به‌طور ویژه برای بررسی موضوع نام‌گذاری معبری به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

محمدمحسن مصحفی در جلسه کمیته نام‌گذاری معابر شهری اظهار کرد: در این جلسه پیشنهادهای مختلف، مطابق ضوابط نام‌گذاری معابر شهری مورد ارزیابی قرار گرفت، پس از انجام گفت‌وگوهای فنی و ارزیابی تمام گزینه‌های مطرح، سه گزینه به‌عنوان پیشنهاد نهایی کمیته نام‌گذاری معابر شهری مصوب شد که این پیشنهادها برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا تقدیم می‌شود.

او درباره جزئیات گزینه‌های پیشنهادی گفت: یکی از گزینه‌ها بولوار نماز است. این بلوار یکی از بولوارهای مهم و طولانی شهر محسوب می‌شود و با توجه به جهت توسعه شهر مشهد، در آینده نزدیک، یکی از پررفت و ‌آمدترین معابر شهر خواهد شد.

مصحفی با بیان اینکه یکی دیگر از گزینه‌ها حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا پلیس‌راه طرق است، ادامه داد: این مسیر یکی از پرترددترین و از مهم‌ترین ورودی‌های شهر مشهد به شمار می‌رود که سالیانه تعداد زیادی از زائران و مجاوران از این مسیر عبور می‌کنند.

او ادامه داد: گزینه دیگر، بولوار جمهوری اسلامی، حدفاصل فرودگاه تا میدان پانزده خرداد است. این گزینه مسیر ورودی زائران و مسافرانی است که از طریق خطوط هوایی وارد مشهد می‌شوند. همچنین مسیری است که تشییع باشکوه و تاریخی پیکر پاک شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در آنجا انجام شد و ازاین‌جهت نیز اهمیت دارد.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه همه اعضای کمیته نام‌گذاری اتفاق‌نظر داشتند معبری که انتخاب می‌شود باید با موقعیت و جایگاه رفیع این سردار سرفراز و غیور اسلام و میهن تناسب داشته باشد، گفت: از سه گزینه پیشنهادی، دو مورد از ورودی‌های مهم و پرتردد شهر هستند و مورد دیگر یکی از بلوارهای طولانی و مهم مشهد است. او ادامه داد: این پیشنهادها در قالب لایحه‌ای به شورای محترم شهر ارائه شد و شورا نیز در اسرع وقت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد